Author Topic: Konvertering fra 1.2.6 til 1.4 snitfladen. ID'er  (Read 16349 times)

Jesper Raundahl

  • FMK-teknik user
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
Konvertering fra 1.2.6 til 1.4 snitfladen. ID'er
« on: 2015-02-24 10:00:17 »
Som vi jo alle ved, så overgik 1.4 til en ny model for ID generering af ordinationer og recepter.

Nu står vi så og skal snarligt begynde overgangen fra 1.2.6 til 1.4.4, og vi kan rende ind i et potentielt problem med de ID'er.

Vi er et af de huse, der opbevarer medicinkortene lokalt, så vores kunder kan arbejde på dem lokalt, og i overgangsperioden efter vi ruller over på 1.4.4 vil vi ikke længere kunne mappe ordinationer og recepter direkte ned via ID'er da de jo har ændret sig.

Er der en "løsning" på det fra central kant af, eller er der andre udbydere der har løst den problemstilling?

Sådan som jeg ser løsningen være med den viden jeg har nu er at jeg clearer ID'erne og prøver at matche på andre parametre (start dato, drugid osv).

Paul D. Samsig

  • FMK-teknik user
  • *
  • Posts: 73
    • View Profile
    • EG Danmark A/S
Re: Konvertering fra 1.2.6 til 1.4 snitfladen. ID'er
« Reply #1 on: 2015-02-24 10:13:24 »
Er det ikke kun versionsnummreringen der ændre sig?
Paul D. Samsig, EG Healthcare en del af EG Danmark A/S

Tom Arleth - CompuGroupMedical

  • FMK-teknik user
  • *
  • Posts: 32
    • View Profile
Re: Konvertering fra 1.2.6 til 1.4 snitfladen. ID'er
« Reply #2 on: 2015-02-24 10:45:06 »
Er det ikke kun versionsnummreringen der ændre sig?

Det er da også træls nok  :-\
Godt nok kan man matche ordinationen hvis ID'erne er uændrede, men historikken er jo ødelagt med den nye versionsnummerering >:( 
Venlig Hilsen
Tom Arleth
CompuGroupMedical

mlauritsen

  • FMK-teknik user
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Re: Konvertering fra 1.2.6 til 1.4 snitfladen. ID'er
« Reply #3 on: 2015-02-24 11:39:21 »
Jeg har siddet og bandet over præcis samme problem.

Vores løsning består indtil videre i, at vi henter 1.4-medicinkortet for det tidspunkt, hvor det senest hentede 1.2-medicinkort er modificeret, og så antager, at de har samme indhold. De ordinationer, som vi har liggende fra 1.2, stemmer så overens med dem, som er med i 1.4-medicinkortet, og så kan versioner af medicinkort og ordinationer sættes til de nye ved at matche på ID'et.

Det ville være rigtig rart, hvis der fandtes en service, som kunne oversætte versionsnumrene.

Jan Buchholdt

  • Administrator
  • *****
  • Posts: 127
    • View Profile
Re: Konvertering fra 1.2.6 til 1.4 snitfladen. ID'er
« Reply #4 on: 2015-02-24 13:08:06 »
Der er lavet en service til at oversætte 1.2 versioner til 1.4 versioner. Se http://wiki.fmk.netic.dk/doku.php?id=fmk:version:versionsservice_snitflade

Tom Arleth - CompuGroupMedical

  • FMK-teknik user
  • *
  • Posts: 32
    • View Profile
Re: Konvertering fra 1.2.6 til 1.4 snitfladen. ID'er
« Reply #5 on: 2015-02-24 14:52:57 »
Der er lavet en service til at oversætte 1.2 versioner til 1.4 versioner. Se http://wiki.fmk.netic.dk/doku.php?id=fmk:version:versionsservice_snitflade

Det ville nu være rarere med en der oversatte fra 1.4 til 1.2!
1.2 er en hel del lettere for både mennesker (og brugere ;D) at forstå
Venlig Hilsen
Tom Arleth
CompuGroupMedical

Jesper Raundahl

  • FMK-teknik user
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
Re: Konvertering fra 1.2.6 til 1.4 snitfladen. ID'er
« Reply #6 on: 2015-03-30 11:49:43 »
Der er lavet en service til at oversætte 1.2 versioner til 1.4 versioner. Se http://wiki.fmk.netic.dk/doku.php?id=fmk:version:versionsservice_snitflade

Hej Jan.

Jeg ser, hvad jeg kan få ud af det, når jeg igen får tiden til at kigge på 1.4.4