Author Topic: LØST: Bestillinger fra hjemmeplejen  (Read 8733 times)

Ellen Simonsen

  • Administrator
  • *****
  • Posts: 404
    • View Profile
LØST: Bestillinger fra hjemmeplejen
« on: 2014-11-25 08:18:41 »
Den centrale FMK løsning er nu rettet, således at bestillingerne returneres uanset om der er foranstillede nul'er eller ej. Rettelsen er testet med positivt resultat i de 2 lægesystemer, NSI havde kendskab til.

På vegne af NSI
Ellen Simonsen

Problemer vedr. manglende visning af receptfornyelsesanmodninger fra kommunerne

Vi er blevet opmærksomme på at et par lægesystemer har problemer med hentning/visning af bestillinger fra hjemmeplejen. Efter fejlsøgning er det afklaret, at bestillingerne er sendt til ydernumre, hvor nul’erne i ydernummeret er pillet af. Når lægesystemet forespørger på bestillinger indeholdende nul’erne, returneres et tomt svar til lægesystemet.  Et eksempel: Lægen kalder med ydernummer “000590” og hjemmeplejen bestiller til “590”.

Alle fremsendte receptfornyelsesanmodning kan vises på FMK-online, når den enkelte praksis søger på egne fornyelsesanmodninger. 

For at undgå tilpasninger i alle systemer, har NSI valgt at lave en rettelse i backenden, så der ses bort fra de foranstillede nul’er. Et fix vil komme med i det førstkommende release, sandsynligvis indenfor de næste 2 uger.

Med venlig hilsen

Helle Balle
RN, Cand. Pæd. i pædagogisk psykologi
Projektleder Implementering
IT- udvikling & projekter, ITU
Sektor for National Sundheds-it
« Last Edit: 2014-12-02 11:56:03 by Ellen Simonsen »