Author Topic: Newbie: Sikker opstart af FMK-online  (Read 12935 times)

Anders Spaabæk

  • FMK-teknik user
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Newbie: Sikker opstart af FMK-online
« on: 2014-05-01 14:23:32 »
Hej.
Jeg er helt ny i dette domæne, og har fået til opgave at lave et POC, der viser sikker browseropstart af FMK-online fra et C# .net program.

Dvs. en knap på en form, som åbner noget nem-ID medarbejder login, og derefter redirecter til FMK-online, med denne bruger logget ind, og slået op på en given patient.

Jeg forstiller mig en løsning, hvor der benyttes SOSI Gateway funktionen requestCardDigestForSigning.
Denne returnere en URL til login applet.
Funktionen getValidIdCard benyttes til at polle SOSI GW, for at finde ud af at brugeren er logget ind.
Udfra det Valide IdCard kaldes FMK-online, med IDcardID og CPR nr (hvis jeg har forstået det korrekt)

Jeg har brugt en del tid, på at finde dokumentation og har en del problemer.
1: Jeg er usikker på om Seal.net stadig vedligeholdes, og hvad der er den nyeste version.
Jeg har fundet version 2.0, men kan se at version 2.1 er omtalt et par steder på nettet.

2: Det er svært at finde detaljeret dokumentation på hvordan man kalder FMK-online med parametre

3: Jeg har en masse spørgsmål, som formentlig skyldes at dette er nyt for mig, og er i tvivl om, hvordan jeg får svar. Er det ok at skrive disse spørgsmål til NSOP servicedesk ?
Fx:
Er det korrekt at kan benytte dsse test servere:
FMK-online test: https://test2.fmk.netic.dk/fmk
SOSI-GW test: http://test2.ekstern-test.nspop.dk:8080/sosigw/proxy/soap-request

Findes der test certifikater (både MOCES og VOCES), som kan benyttes ? Til en POC er det nok i overkanten et blive oprettet hos Dan-id osv.

Jeg ville være glad, hvis der er nogen der kan pege mig i den rigtige retning, og evt. korrigere hvis der er noget jeg har misforstået.

Mvh
Anders Spaabæk

 

Paul D. Samsig

  • FMK-teknik user
  • *
  • Posts: 73
    • View Profile
    • EG Danmark A/S
Re: Newbie: Sikker opstart af FMK-online
« Reply #1 on: 2014-05-02 16:37:39 »
Seal.Net findes i et par version, men ingen af dem bliver officielt supporteret jf. NSPOP. Den nyeste er baseret på WCF, enten til .Net 3.5/4.0 eller til .Net 4.5.

Test certifikatet skal være udstedt til en rigtig organisation (CVR) som er whitelistet i test miljøerne, så hvis du ikke kommer fra en organisation der allerede har adgang skal, du umiddelbart hele møllen igennem, med oprettelse i NemIDs testmiljø og ansøge NSI om adgang til NSP testmiljøerne.
Paul D. Samsig, EG Healthcare en del af EG Danmark A/S

Ellen Simonsen

  • Administrator
  • *****
  • Posts: 404
    • View Profile
Re: Newbie: Sikker opstart af FMK-online
« Reply #2 on: 2014-05-04 09:46:49 »
Hej Anders

Dette site er ikke et support site. Det anvendes til information og til venlig sparring mellem kolleger. Jeg tillader mig at oprette en supportsag med teksten fra din henvendelse. Der vil derefter blive tildelt en sagsbehandler, som kontakter dig vedr. din henvendelse.

Vh Ellen Simonsen