Author Topic: Opdatering af FMK til version 1.4.6.48.a 25.01.2022  (Read 2916 times)

Claus Hemberg Jørgensen

  • Administrator
  • *****
  • Posts: 375
    • View Profile
Tirsdag den 25. januar 2021 opdateres FMK i test1 og test2 miljøerne til version 1.4.6.48.a. Opdateringen foregår uden nedetid. Listen over nye emner og rettelser til eksisterende kan ses her: https://www.nspop.dk/display/Web3/Trifork+FMK+Releaseplan.

Mvh
FMK Teamet

hellml

  • FMK-teknik user
  • *
  • Posts: 47
    • View Profile
Re: Opdatering af FMK til version 1.4.6.48.a 25.01.2022
« Reply #1 on: 2022-01-25 09:42:01 »
Hej Trifork
Jeg har et par spørgsmål til denne release:
Jeg kan se at der bliver rettet noget omkring nyfødtes indlæggelsesmarkering i FMK-7041.

Hvad er det for nogle underlige ting, der sker?
Jeg kunne godt tænke mig at få at vide, hvad der reelt gælder i forhold til indlæggelsesmarkering til nyfødte - så vidt jeg ved, bliver nyfødte, som er indlagt i Region Midt, ikke markeret indlagt på FMK. Sker der nogen forandring her i forhold til dette med denne rettelse? Det kan godt være at det er vores leverandør jeg også skal henvende mig til, men nu prøver jeg lige at høre her
RegionMidt er blevet whitelistet, så vi undgår den udvidede validering omkring ukendt cpr, hvis FMK endnu ikke er blevet opdateret med cpr. Jeg regner ikke med at denne whitelist bliver påvirket at ovenstående rettelse - jeg er godt klar over at den udvidede validering ikke som sådan har noget at gøre med indlæggelsesmarkeringen, men jeg vil bare være helt sikker

FMK-6704
Hvad betyder denne rettelse?

Mvh Helle (Region Midt)

Claus Hemberg Jørgensen

  • Administrator
  • *****
  • Posts: 375
    • View Profile
Re: Opdatering af FMK til version 1.4.6.48.a 25.01.2022
« Reply #2 on: 2022-01-25 09:50:54 »
Hej.

FMK-7041 er en ren intern, teknisk ting vedr. databaselåsning, og ændrer intet hverken i forhold til arbejdsgange, whitelistings eller andet. Jeg medgiver, at titlen ikke er specielt forklarende, så det har jeg forsøgt at rette op på nu - men altså ingen ændringer set fra jeres side.

FMK-6704: der indføres en validering mod oprettelse af tomme VKA-ugeskeamer, altså ugeskemaer med 0 i alle dages doseringer, da dette ikke giver mening og da FMK altid har set bort fra 0-doseringer.

Mvh FMK Teamet

hellml

  • FMK-teknik user
  • *
  • Posts: 47
    • View Profile
Re: Opdatering af FMK til version 1.4.6.48.a 25.01.2022
« Reply #3 on: 2022-01-25 10:07:51 »
Hej Claus

Tak for præciseringen.