News:

Velkommen til FMK Teknik

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - Thomas Borup

#376
Snart som idag :-)
#377
I dag den 14/6 mellem 10 og 12 opdateres FMK til version 1.2.6.1 uden nedetid. Følgende rettelser er med i versionen:

FMK-840 Streetname / pseudoadress
FMK-829 Slettejob kan give lange svartider mod DB
FMK-710 Remove dosage code strings that are not integers

Mvh
FMK Teamet
#378
Nedenstående betyder at der ikke kan oprettes recepter i FMK i det nævnte tidsrum.

....
Grundet servicevindue hos IBM vil CTR, Medicinprofilen og Receptserveren ikke være tilgængelig i tidsrummet:

    søndag den 27. maj 2012 kl 00.00 til kl. 03.00


Nye recepter fra vagtlæger bliver derfor sendt med fax i det angivne tidsrum. Der vil blive meldt ud igen både ved start og afslutning af servicevinduet.

Spørgsmål kan rettes til IBM HelpDesk på telefon 3911 1360 eller på e-post: dksmb@dk.ibm.com.

Med venlig hilsen
National Sundheds-it

Medmindre andet er angivet ovenfor: / Unless Otherwise Stated Above:
IBM Danmark ApS
Nymøllevej 91
2800 Kongens Lyngby, Danmark
CVR nr.: 65305216
#379
Service vindue overstået. Ingen brugere blev påvirket.
#380
Grundet servicevindue på FMK kan der opleves forlængede svartider i tidsrummet:

    onsdag den 23. maj 2012 kl 06.00 til kl. 06.30

Evt. spørgsmål kan stilles i denne tråd eller til fmk-support@trifork.com

Med venlig hilsen
National Sundheds-it
#381
Nedenstående betyder at der ikke kan oprettes recepter i FMK i det nævnte tidsrum.

....
Grundet servicevindue hos IBM vil CTR, Medicinprofilen og Receptserveren ikke være tilgængelig i tidsrummet:

    onsdag den 16. maj 2012 kl 23.00 til torsdag den 17. maj 2012 kl. 01.00

Nye recepter fra vagtlæger bliver derfor sendt med fax i det angivne tidsrum. Der vil blive meldt ud igen både ved start og afslutning af servicevinduet.

Spørgsmål kan rettes til IBM HelpDesk på telefon 3911 1360 eller på e-post: dksmb@dk.ibm.com<mailto:mdhelp@dk.ibm.com>.

Med venlig hilsen
National Sundheds-it
#382
I dag den 30/4 mellem 10 og 11 er FMK blevet opdateret til version 1.2.4.17 uden nedetid. Følgende rettelser er med i versionen:

Ændret opbygning af doserings lang- og kort-tekst
FMK-700 NPE ved ændring på ukendt drugmedicationidentifier
#383
Nedenstående servicevindue på NemLog-in betyder at FMK-online vil være utilgængelig i et tidsrum indenfor det omtalte servicevindue.

Digitaliseringsstyrelsen og CSC har som varslet planlagt et servicevindue på NemLog-in torsdag den 26. april 2012. Tidspunktet for servicevinduet bliver kl. 22:30 - 23:00.

Mvh
FMK-support
#384
FMK projektets nytte af programmet Performance Guard, har vist sig lavere end forventet af flere grunde. Derfor har man valgt at stoppe anvendelsen her af.
De installerede permance guard agenter er allerede blevet konfigureret til ikke at rapportere måle data. De agenter i har installereret må gerne afinstalleres ved lejlighed.
Sig til hvis der er spørgsmål hertil.
#385
Fejlen er nu rettet hos IBM og løsningen verifiiceret. Sidste fejl af denne type er registreret kl 10:45 på kald til receptserveren via FMK.
#386
IBM arbejder fortsat på sagen.
Tråden opdateres om 1 time eller når løsningen er verificeret.
#387
IBM har nu lokaliseret fejlen og forventer den rettet i løbet af den næste halve time.

Tråden her opdateres når løsningen er verificeret.

Mvh
FMK support
#388
Der er pt. problemer med oprettelse af recepter. Receptserveren afviser med fejlmeddelelsen "Fejl under datakontrol: Ukendt autorisationsnummer xxx". Fejlen er set første gang kl 8:28. Der er pt. afvist 750 recepter med denne fejl besked.

Vi arbejder på at få en kommentar fra IBM. Tråden her opdateres når der er nyt og senest om 2 timer.

Mvh
FMK support
#389
PEM / Receptserveren og CTR kører igen normalt.
Recepter, der tidligere er blevet forsinket, afvikles sideløbende med de nye recepter.

Vi beklager de gener, der har været for brugerne af receptserveren.

Spørgsmål kan rettes til IBM ServiceCenter på telefon 3911 1360 eller på e-post: dksmb@dk.ibm.com.

Med venlig hilsen
National Sundheds-it

Medmindre andet er angivet ovenfor: / Unless Otherwise Stated Above:
IBM Danmark ApS
Nymøllevej 91
2800 Kongens Lyngby, Danmark
CVR nr.: 65305216
#390
Der er pt. netværks problemer mod receptserveren. Dette betyder at receptoprettelser via FMK resulterer i en fejl.
Beskeden fra IBM ses her under.
Mvh
Thomas Borup

Receptserveren / PEM og CTR kan i øjeblikket ikke tilgås.
Vi arbejder på højtryk for at genskabe normal drift.

Vi informerer igen om senest 2 timer, eller hvis status ændrer sig.

Spørgsmål kan rettes til IBM ServiceCenter på telefon 3911 1360 eller på e-post: dksmb@dk.ibm.com.

Med venlig hilsen
National Sundheds-it

Medmindre andet er angivet ovenfor: / Unless Otherwise Stated Above:
IBM Danmark ApS
Nymøllevej 91
2800 Kongens Lyngby, Danmark
CVR nr.: 65305216