Author Topic: Maskinlæsbare forslag til ugentlige fordelinger af VKA-lægemidler  (Read 2944 times)

Jeppe Sommer

  • Administrator
  • *****
  • Posts: 80
    • View Profile
På Teknisk intro til VKA-kravene 20. oktober 2020 blev det lovet at gøre FMK-online's forslag til ugentlige fordelinger af VKA-lægemidler tilgængeligt i en maskinlæsbar form. Disse er vedhæftet her.

Fortolkning af data:

Data indeholder pt 26 forslag til hvordan et VKA-lægemiddel kan fordeles på hele og halve tabletter, for at opnå en samlet ugentlig dosering. Et konkret forslag er fx:

    [0.5, 1, 0.5, 1, 0.5, 1, 0.5],

Hvilket skal tolkes som doseringen
  • mandag: ½ tablet
  • tirsdag: 1 tablet
  • ondsdag: ½ tablet
  • torsdag: 1 tablet
  • fredag: ½ tablet
  • lørdag: 1 tablet
  • søndag: ½ tablet

Dette giver en samlet ugentlig dosering på 5 tabletter.

Data er i json-format, og består af
  • et ydre array, hvor hvert element svarer til et forslag til en ugefordeling
  • et indre array pr. forslag, der angiver doseringen for de 7 dage i ugen, startende mandag
« Last Edit: 2020-11-23 09:35:15 by Jeppe Sommer »

Paul D. Samsig

  • FMK-teknik user
  • *
  • Posts: 73
    • View Profile
    • EG Danmark A/S
Jeg ved ikke om dette er stedet at spørge, men det var lige det eneste sted jeg kunne finde denne liste publiceret.

Vi har modtaget følgende fra en læge:

Vi er begyndt at anvende doseringsskemaet for Marevan i medicin kortet. Vi vil så gerne vælge antal tabletter, det går meget fin med nogle, men der er en del, der mangler.
8,5, 9,5, 10,5, 11,5, 12,5, 13,5, 14,5, 15, 16, 16,5, 18, 18,5 og alle lige tal herfra inkl ,5 for alle lige tal.
Jeg håber, I kan hjælpe.


Jeg kan ikke bedømme om nuværende liste er 'fuldkommen' eller om der rum for tilføjelser, og i så tilfælde hvem der kan bistå med det?
Paul D. Samsig, EG Healthcare en del af EG Danmark A/S

Jeppe Sommer

  • Administrator
  • *****
  • Posts: 80
    • View Profile
Hej Paul,
Jeg mener det er tabellen på side 2 her, der er brugt som udgangspunkt: https://www.sst.dk/da/udgivelser/2014/~/media/C0B72AFCC0EE3E309DA8579D6CAF42AA.ashx

Der står en kommentar under tabellen, der antyder at det er med fuldt overlæg, at der er "huller": I tabellen er der ca. 10% forskel i dosis mellem hvert trin op eller ned.

Mvh Jeppe