Author Topic: Apoteker / apoteksfilialer  (Read 4901 times)

Ellen Simonsen

  • Administrator
  • *****
  • Posts: 404
    • View Profile
Apoteker / apoteksfilialer
« on: 2019-10-24 16:12:09 »
Kære alle
 
Vi er blevet opmærksomme på, at der har været problemer med at finde apoteksfilialer med receptekspedition. Problemet viser sig i 2 situationer so far
 
•   Når en læge ønsker at adressere en recept til en apoteksfilial
•   Når en kommune ønsker at bestille en udlevering på en apoteksfilial
 
Det viser sig at problemerne er opstået ifbm. at apoteksfilialer er flyttet i SOR  - de har tidligere optrådt som apoteker, men er flyttet til SOR typen apoteksfilial per 22. okt.
 
Det betyder at nogle systemer ikke længere finder apoteksfilialer.
 
Det er derfor besluttet at SOR-typen ændres tilbage med det samme, således at det allerede fra i morgen d. 25. okt, bør være muligt at slå apoteksfilialer op igen. Det forudsætter at der indlæses nye stamdata. Stamdata er rettet i skrivende stund.
 
Vi vender tilbage når vi har fundet ud af, hvad der skal ske – der er et ønske om at filialer optræder med den dertil indrettede SOR-type.
 
Med venlig hilsen / best regards
 
På FMK programmets vegne

Ellen Simonsen
« Last Edit: 2019-10-24 17:40:10 by Ellen Simonsen »

Paul D. Samsig

  • FMK-teknik user
  • *
  • Posts: 73
    • View Profile
    • EG Danmark A/S
Re: Apoteker / apoteksfilialer
« Reply #1 on: 2019-10-24 16:25:25 »
Hvis nu SOR bare meldte den slags ting ud i behørig tid, i stedet bare for at gøre det, og så håbe ingen opdager det. Det er langt fra første gang.
Paul D. Samsig, EG Healthcare en del af EG Danmark A/S

Ellen Simonsen

  • Administrator
  • *****
  • Posts: 404
    • View Profile
Re: Apoteker / apoteksfilialer
« Reply #2 on: 2019-10-24 20:18:05 »
Kære Paul

Vi er informeret og har også testet det - men har desværre ikke været opmærksomme på den impact det havde for jer i den anden ende :-(

Vh Ellen

Alice Vingaard Rasmussen

  • FMK-teknik user
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Re: Apoteker / apoteksfilialer
« Reply #3 on: 2019-10-25 11:16:30 »
Vi har hørt fra Rønde, filial af Ebeltoft, apoteksnr 07002 at lægen godt kan finde filialen i FMK, men når recepten skal sendes, da sker det alligevel til Ebeltoft 
Er der noget der endnu ikke helt er på plads?