News:

Velkommen til FMK Teknik

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - Jeppe Sommer

#76
Grundet en intern test, der kræver NemLog-in integration, køres der i øjeblikket midlertidigt med en ikke-releaset intern test-version af FMK-online på test1-miljøet.

FMK-services vil ikke være påvirkede.
#77
Problemerne med mgl. Content-Type headers på nsi test1 er nu løst. Det burde igen være muligt at bruge Internet Explorer.
#78
Vi har i øjeblikket et problem FMK-Online på test1, der ser ud til primærk at ramme IE

(Problemer er, at Content-Type headeren mangler på bl.a. returnerede stylesheets. Dette får IE til at ignorere stylesheets, hvor andre browsere er mere tilgivende).

Vi arbejder på at løse problemet.
#79
Det er nu muligt at tilgå FMK-online via sikker browseropstart version 2 i produktion.

For dokumentation, se den tidligere udmelding herom: http://www.fmk-teknik.dk/index.php?topic=716.0
#80
Grundet certifikatskifte og efterfølgende metadataopdatering, vil der forekomme nedetid på login med sikker browseropstart på alle 4 NSI testmiljøer man 15/6. Anden form for trafik vil ikke være berørt.
#81
Hej Poul,

"Inden længe" betyder noget i retning af inden for en måned eller to. Men hvis I har særlige ønsker mht tempoet, så sig til, så de kan blive taget med i planlægningen.

Mvh Jeppe
#82
Det er nu muligt at teste adgang til FMK-online via Sikker Browseropstart version 2 på NSI test1. Andre testsystemer og produktion følger inden længe.

Version 2 fjerner de hidtidige begrænsninger ved FMK-online via Sikker Browseropstart, hvor det ikke har været muligt at tilgå tilskudsadministration, bemyndigelsesregistrering og receptbestillinger.

Hvad er Sikker Browseropstart? En mekanisme, der tillader at et fagsystem kan omveksle et SOSI idkort til et login på FMK-online, uden at brugeren skal logge på via NemLogin.

Vedhæftet anvenderguide til Sikker Browseropstart V2.
#83
Jeg har bedt vores jira-admin om at oprette dig. Du skulle have fået en oprettelsesmail nu. Herefter burde du kunne se jira'en.
#84
Hej Alis,

Det er egentlig ikke det rigtige forum for at håndtere dette. Jeg har oprettet en issue på problemet, som du kan følge her: https://jira.trifork.com/browse/FMK-540

Mvh Jeppe
#85
Hej Alis,

Er det rigtigt forstået, at problemet følger nogle bestemte pc'er men er uafhængigt at, hvem der logger ind?

Kan du prøve at slette alle cookies og cachede filer i IE på pc'en, lukke alle browservinduer, og derefter prøve igen?

Mvh Jeppe