News:

Velkommen til FMK Teknik

Main Menu

Recent posts

#41
Kære Alle

FMK Styregruppen har godkendt en central aktivering af Udvidet validering 10016 – Behandlingsslutdato på ATC J, P og S01A.

Plan
•   Valideringen idriftsættes tirsdag d. 12. marts 2024 kl. 10:00
•   Systemer der mener, at de ikke skal modtage valideringen kan kontakte AAGS@sundhedsdata.dk inden d. 1. marts 2024. Eksisterer en lignende validering i systemet, kan FMK
        valideringen slås fra.

Validering 10016

Besked: "Ordinationen på {DrugName} bør have en behandlingsslutdato."

Hvis det angivne lægemiddel på ordinationen har en af de valgte ATC-koder J, P og S01A. Så skal der på ordinationen angives en behandlingsslutdato, med mindre man aktivt vælger at overrule denne validering.

Baggrund
FMK kvalitetsstatistik har været særdeles bidragende til at konkretisere behovet for validering ved ingen behandlingsslutdato for ATC-gruppen J, P og S01A. Der har ved ordinationer med disse ATC-koder kun været taget stilling til behandlingsslutdato i 4,5% af tilfældene.
FMK idriftsatte denne validering i januar 2023 som anvendersystemer kunne vælge at implementere. Det opleves dog at systemleverandørerne ikke nødvendigvis implementerer disse gode tiltag blot fordi de er blevet udviklet og FMK klinisk brugergruppe efterspørger derfor, at det bliver et krav. Som sædvane kan parterne blive undtaget, såfremt denne validering allerede findes i deres system.
FMK kvalitetsstatistik vil fremadrettet følge hvor mange nye ordinationer der bliver oprettet med og uden behandlingsslutdato.

Mvh
Åse Grønborg Sørensen
Faglig koordinator Fælles Medicinkort

#42
Hej Helle

fejlen vil typisk vise sig ved en fejlbesked der indeholder følgende besked:
"Certificate has an unknown CRL url: http://ca1.cti-gov.dk/oces/root/cri/root.crl".

Som vi ser fejlen, er den typisk permanent over en periode og forsvinder så igen i en periode. Vi taler typisk om en time eller mere hver gang.

Hvis det ikke matcher ovenstående beskrivelse, er det nok en god ide at lave en support sag :-).

Vh
Søren
#43
Hvordan opleves fejlen?
Vi har igennem lang tid haft problemer med at tilgå Test2 og ved ikke om det skyldes en fejl hos jer eller en fejl hos os. Derfor vil vi gerne vide hvordan fejlen vises. Hos os er det ikke kun sporadisk men hele tiden - Måske skal jeg oprette en sag til jer i stedet
Mvh Helle
#44
Hej Pia

ja, udd og prodtest miljøerne er også ramt af samme fejl.

Vh
Søren
#45
Hej Søren, kan samme fejl give problemer for UDD miljøet?
Vi får fejl, når vi har angivet kode fra ID middel.

#46
Der opleves p.t. sporadiske problemer med billetomveksling i test miljøerne.
Problemet ligger i efter alt at dømme i NSP STS komponenten og bliver behandlet af NSP teamet.
#47
Hej Pia,
Der er ikke noget i vejen for fortsat at benytte den gamle dump/restore-klient. Det er de samme FMK/DDV dump/restore snitflader, der benyttes. Der er dog flere, der har haft problemer med at bruge den gamle klient, da den kræver en lokal java-installation, og ikke alle organisationer tillader dette.

#48
Vedligeholdsarbejdet er gennemført.
#49
Hej Ole,
Er der en dato for hvornår den nuværende dump/restore klient lukker ned?
#50
FMK-Online er opdateret til version 3.33.15 i produktion. Dette er en hotfix-release med en enkelt rettelse:

FMKO-527 Genåbn recept fejler (ASCP00139673, ASCP00139692)

På FMK-klient teamets vegne
/Jeppe Sommer