1.4.6: Ændring vedr. felter på bestilling / effektuering

Started by Ulrik Skyt, 2016-03-16 09:41:56

Previous topic - Next topic

Ulrik Skyt

Hej,

Vi ønsker at lave en snitfladeændring i 1.4.6, som er forklaret nedenfor, og ønsker med dette opslag at høre om apoteksleverandørerne har indvendinger imod det. Hvis der ikke er indvendinger senest onsdag den 23. marts betragtes forslaget som godtaget. Men det ville under alle omstaændigheder være rart med en bemærkning herunder fra leverandørerne, hvis fx ændringen kan godtages.

Forslaget går på at forsimple bestillingen lidt, og undgå behovet for servicen "opdater bestilling". Den service er lidt et levn fra dengang vi havde skitseret en snitflade med "CRUD" operationer (create-read-update-delete). Nu er snitfladen mere baseret på de nødvendige workflow-operationer.


  • Servicen opdater bestilling fjernes
  • Feltet ExpectedDeliveryDateTime flyttes fra bestillingen til effektueringen
  • Feltet StatusInformation fjernes. Alternativt kan der defineres et fast sæt værdier som kan sættes ifm. "påbegynd ekspedition" og fjernes igen når ekspeditionen gennemføres. Input til værdier er i givet fald velkomne, det kunne fx være "afventer dosispakning".
  • Felterne TrackingIdentifier og TrackingUrl fjernes. Der har ikke været udvidt megen interesse for at gøre brug af disse felter. Alternativt kan de flyttes til effektueringen, ligesom ExpectedDeliveryDateTime
  • Mulige Status for bestilling reduceres til: Bestilt, Ekspedition påbegyndt, Udført, Annulleret. Dvs. status "Klar til afhentning" er fjernet og status'erne "Afhentet" og "Afsendt" er erstattet af status "Udført". Se evt. yderligere info om bestillings-entiteten og dens status'er her.
  • Nye felter på effektueringen (ExpectedDeliveryDateTime, samt evt. tracking felter) sættes ifm. ekspedition af recepten

Mvh
FMK-teamet

lisbethove

Hej Ulrik,
Vi ser ikke umiddelbart nogen problemer i ændringerne.
Mvh. Charlotte Hoff og Lisbet Høgsbro, NNIT