Author Topic: Mulighed for sletning/annullering af recept  (Read 14596 times)

Paul D. Samsig

  • FMK-teknik user
  • *
  • Posts: 73
    • View Profile
    • EG Danmark A/S
Mulighed for sletning/annullering af recept
« on: 2011-10-19 11:50:28 »
Inden jeg opretter dette i JIRA som et ønske, var det måske på sin plads at vende mulighederne her.

Det er først for nyligt gået op for mig at det er muligt for lægerne at slette (eller annullere, jeg kender ikke den direkte term) en aktiv recept på PEM. Med aktiv mener jeg selvfølge en elektronisk (EDI/FMK) recept der ikke er fuldt indløst. Det er endda en funktionalitet som endda ikke er kendt af alle læge, og en udbredelse af dette ville kunne afhjælpe flere uheldige situationer, som allerede har været årsag til mindst én alvorlig UTH.

/pds
Paul D. Samsig, EG Healthcare en del af EG Danmark A/S

Jan Buchholdt

  • Administrator
  • *****
  • Posts: 127
    • View Profile
Re: Mulighed for sletning/annullering af recept
« Reply #1 on: 2011-10-19 15:59:08 »
Vi har endnu ikke modtaget den endelige kandidat liste til FMK 1.2.6, men en af de kandidater, der er øverest på listen er netop atkunne udføre en annullering af en recept gennem FMK.

Ikke alle recepter kan annulleres:
  • Det vil være muligt at annullere recepter med status "åben" eller "delvist udleveret"
  • Muligvis også at annullere recepter "inaktiveret" af patienten eller "ugyldiggjort" og "afsluttet" af apoteket. Det bør være muligt at annullere disse, idet status ”inaktiveret” og ”afsluttet” kan ændres tilbage til ”åben” eller ”delvist udleveret”, f.eks. for status ”afsluttet” ved ekspeditionen tilbageføres.
  • Recepter med status "Under behandling" eller "Overført til dosiskort" er låst af apoteket, og kan ikke annulleres.

Paul D. Samsig

  • FMK-teknik user
  • *
  • Posts: 73
    • View Profile
    • EG Danmark A/S
Re: Mulighed for sletning/annullering af recept
« Reply #2 on: 2011-10-19 16:02:57 »
Strålende!

Efter min beskedne mening noget der virkelig bør prioriteres meget højt.

/pds
Paul D. Samsig, EG Healthcare en del af EG Danmark A/S