Author Topic: Hentning af doseringsforslag fra stamdata register  (Read 15396 times)

sfrom

  • FMK-teknik user
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Vi forsøger at integrere op imod stamdata kopiregister servicen til at hente doseringsforslag fra NSPen.

Vores forståelse af dokumentationen er, at man skal foretage sig følgende:

1. Generer SOSI-Idkort niveau 3 med voces signatur
2. Kald STS for at veksle idkort til token til den specifikke stamdata register
3. Kald stamdata kopiregister servicen med token fra step 2.

Kan nogen verificere, hvorvidt det er korrekt?

Vi bruger Seal.Net, og har problemer med step 2. Er der nogen der har hul igennem til netop doseringsforslag servicen og har et kode eksempel de evt. vil dele?

Kaspar Pedersen

  • FMK-teknik user
  • *
  • Posts: 30
    • View Profile
Re: Hentning af doseringsforslag fra stamdata register
« Reply #1 on: 2013-08-23 08:50:07 »
Det ser rigtigt ud, dog mener jeg ikke step 2 har noget med hvilket register man henter at gøre.

Der er et java eksempel på at kalde autorisations servicen her:
https://github.com/trifork/saesclient/blob/master/src/main/java/com/trifork/saes/client/SosiUtil.java
Det er godt nok ikke kopi register servicen, men princippet er helt det samme.

Jeg er ved at undersøge om vi kan åbne for vores egen java kopiregister client på github, men håber ovenstående kan bruges for nu.

MVH

Paul D. Samsig

  • FMK-teknik user
  • *
  • Posts: 73
    • View Profile
    • EG Danmark A/S
Re: Hentning af doseringsforslag fra stamdata register
« Reply #2 on: 2013-08-23 10:11:50 »
Jeg kan slet ikke find en beskrivelse eller i det mindste en WSDL til Token Servicen.

@Kasper: Strange refererer formodenligt til https://www.nspop.dk/pages/viewpage.action?pageId=2361946 punkt  1.2.2. Der kaldes Token Servicen også STS, og det er vel noget vrøvl, da (Secure) Token Servicen returnere kontra signerede ID-kort?

Paul D. Samsig, EG Healthcare en del af EG Danmark A/S

Kaspar Pedersen

  • FMK-teknik user
  • *
  • Posts: 30
    • View Profile
Re: Hentning af doseringsforslag fra stamdata register
« Reply #3 on: 2013-08-23 10:43:19 »
Har lige læst det du linker til Paul, du har ret 1.2.2 virker som noget gammelt måske det er i hvert fald ikke noget man skal.
Man gør ligesom de fleste dgws services
1. Henter og signere et id-kort
2: Kalder kopi register servicen med id-kortet

Der ligger en anvender dokumentation her som jeg syntes er bedre end den på linket.
https://fisheye.nspop.dk/browse/~raw,r=189/public/components/sdm/release-3.4.25/doc/Guide%20til%20anvendere.docx

sfrom

  • FMK-teknik user
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: Hentning af doseringsforslag fra stamdata register
« Reply #4 on: 2013-08-26 08:25:52 »
Hej Kaspar

Du har helt ret. Jeg har lige fået bekræftet fra arosii, at det er fremgangsmåden, så man skal ikke gøre som der står på nspop og kalde en tokenservice. Tak for svarene.

Christian Ernstsen

  • FMK-teknik user
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Re: Hentning af doseringsforslag fra stamdata register
« Reply #5 on: 2013-09-27 08:56:03 »
Blot til info, så har NSP-operatøren opdateret dokumentationen, så den afspejler den aktuelle virkelighed.