Author Topic: Anvendelse af DrugMedicationDateStructure til at udpege ordinationer  (Read 11656 times)

mlauritsen

  • FMK-teknik user
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Hej alle,

Jeg sidder og tester op mod test2 og er stødt ind i, at sammenligningen af tidsangivelsen i DrugMedicationDateStructure med ordinationers oprettelsestidspunkt tilsyneladende håndteres på en inkonsistent måde.

Mere specifikt har jeg kaldt getMedicineCard_20120101 og fået et medicinkort tilbage, hvis ModifiedDateTime er 2012-05-01T10:08:56Z. Kortet er første version indeholdende ordination med ID 105169, som har samme CreatedDateTime som medicinkortets modifikationstidspunkt, altså 2012-05-01T10:08:56Z .

Når jeg efterfølgende kalder getDrugMedication_20120101 med en DrugMedicationDateStructure med ovennævnte ordinations-ID og tidspunkt får jeg en fejl gående på at ordinationen ikke findes. Er det korrekt, eller foreligger der en fejl? For to andre ordinationer på samme medicinkort (105170 og 105171) kan jeg problemfrit bede om ordinationen på oprettelsestidspunktet, så det er altså ikke alle ordinationer, som fremviser problemet.

Det virker i øvrigt lidt skævt, at fejlen ("Lægemiddelordinationen med id 105169 findes ikke") returneres med status 500, men det er en mindre detalje :)

Mange hilsener,
  Mikkel Lauritsen

Jan Buchholdt

  • Administrator
  • *****
  • Posts: 127
    • View Profile
Hej Mikkel

Det lyder som fejl. Vil du oprette en supportsag gennem nspop.dk. Så skal vi kikke på det.

Ulrik Skyt

  • FMK-teknik user
  • *
  • Posts: 134
    • View Profile

DGWS specifikationen kræver at alle fejlsvar returneres med HTTP statuskode 500.

Jeg er enig i, at det i mange situationer signalerer noget andet end den reelle fejlbesked!

mlauritsen

  • FMK-teknik user
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Hej Jan & Ulrik,

Mange tak for de prompte svar - sagen er oprettet. Og jeg havde ikke set det med status 500 i DWGS 1.0; tak for henvisningen.

Mange hilsener,
  Mikkel Lauritsen