Author Topic: Test – behandlerfarmaceuter - substitution / mindste pakning  (Read 3737 times)

Ellen Simonsen

  • Administrator
  • *****
  • Posts: 404
    • View Profile
Kære alle

Dette er en opfølgning på tidligere test. Samtidigt henvises til opslaget på FMK-Teknik af den 6. september 2019 vedr. binding mellem lægemiddel på lægemiddelordinationen og varenummer på de tilknyttede recepter.

En behandlerfarmaceut må iflg. Bekendtgørelse om behandlerfarmaceuters virksomheds-område kun genordinere mindste pakning. Dette skal forstås således, at det er mindste pakning på tværs af alle lægemidler med samme indholdsstof, form og styrke. En lægemiddelordination og recept på lægemiddel A kan derfor blive til en recept udstedt af en behandlerfarmaceut på lægemiddel B, da pakningen på B er mindre end pakningen på A.

Der er udtrykt ønske om en egentlig test, der nu er udarbejdet og som jeg vil bede dig om at udføre i dit system. Testen finder du i vedhæftede dokument på side 2.

Venligst meld tilbage med testresultat senest den 23. oktober 2019 på andw@sundhedsdata.dk

Da Andrea holder efterårsferie er I også velkomne til at skrive kommentarer som svar på denne post. Især, såfremt I konstaterer problemer ifbm. testen.

På forhånd tak.


Med venlig hilsen
pva. FMK-teamet


Andrea Welzel (og Ellen)
Test- og releasekoordinator for FMK
« Last Edit: 2019-10-14 18:52:44 by Ellen Simonsen »

matha

  • FMK-teknik user
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Hej Ellen, er det noget som påvirker os, der ikke er et læge system? Vi henter blot recept info og pakke str. fra effektueringer fra FMK.

Ellen Simonsen

  • Administrator
  • *****
  • Posts: 404
    • View Profile
Hej Maria
Det er det testen går ud på - at I prøver at hente den ordination / recept og se hvordan jeres løsning reagerer.
Vh Ellen

matha

  • FMK-teknik user
  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Efter test i dag kan jeg meddele fra Sensum at recept fint kan ses og udsteder er Bent Bjerre.
Jeg kan recept forny på det oprindelige Stada.
Når apotek effektuerer er det naturligvis KRKA som udstedes.