Author Topic: Adgang til takstdata  (Read 11807 times)

metdj

  • FMK-teknik user
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
Adgang til takstdata
« on: 2012-04-19 12:44:40 »
Hvordan skal jeg bedst gå gøre at få adgang til takstdata. Hvis jeg forstået det rigtigt skal du oprette en konto på erhverv.medicinpriser.dk at få adgang til registret, og derefter en afgift vil blive faktureret årligt.

Spørgsmål:

Er der nogen begrænsninger for, hvordan du bruger kontoen. Kan du bruge den samme konto for alle brugere af et produkt? Det vil sige, behøver vi kun en konto som systemleverandør?

Er der nogen dokumentation til rådighed (i tillæg til dokumentet Tekniske specifikation_for_datafiler_og_systemfil_06102008), som beskriver i mere generelle vendinger, hvordan tabellerne hænger sammen og er til at blive brugt?

Har hørt, at offentliggørelse af registret vil blive ændret, således at den i stedet hentes fra NSP:
- Hvornår vil den være tilgængelig på dette sted?
- Vil det være fri adgang?
- Vil der være nogen ændringer i formatet?

/Daniel Johansson, Metodika AB

Jan Buchholdt

  • Administrator
  • *****
  • Posts: 127
    • View Profile
Re: Adgang til takstdata
« Reply #1 on: 2012-04-19 14:22:20 »
Hej Daniel

FMK har ikke noget med udgivelse af taksten at gøre. Jeg bliver nød til at henvise dig til http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/topics/statistik,-priser-og-tilskud/priser-paa-medicin/medicinpriser-for-erhverv.aspx

NSI har et projekt med at få stamdata, og dermed også taksten udstillet på NSP'en, således at du kan hente forskellige stamdata på samme måde.

Det er driftsoperatøren du skal henvende dig til for at få informationer om hvorledes du kan tilgå stamdata fra NSP'en. Se http://www.ssi.dk/Sundhedsdataogit/National%20Sundheds-it/NSP.aspx

Der er ikke fri adgang til taksten, men jeg mener ikke der er nogen omkostning for jer. Det er nok bedst at det er driftsoperatøren der svarer på yderligere spørgsmål.

metdj

  • FMK-teknik user
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
Re: Adgang til takstdata
« Reply #2 on: 2012-04-19 14:59:26 »
Hej Jan,

Tak for svaret. Jeg kontakter NSP.