I løbet af næste uge udrulles et nyt recept-modul i Test 2 miljøet, og FMK vil herefter anvende dette i stedet for IBM's PEM/ReceptServer. Vi har endnu ikke fastlagt et bestemt tidspunkt, men vil gerne have denne udmelding ud alligevel, og så vende tilbage med et præcist tidspunkt når det er fastlagt.
Det nye Recept-modul har været anvendt i Test 1 miljøet siden starten af marts, jvf. denne udmelding:
http://www.fmk-teknik.dk/index.php?topic=500.0Tidsplanen er sådan, at det nye Receptmodul forventes sat i drift i den sidste halvdel af september. Det er derfor nødvendigt, at vi kommer på Test 2 miljøet som annonceret her. Når det nye Receptmodul er taget i anvendelse, vil der ske en udfasning af PEM/Receptserveren. Den komplette udfasning ligger dog grundet flere omstændigheder lidt længere ude i fremtiden. Der vil dog ikke i denne forbindelse være ændret adfærd for FMK’s serviceaftagere.
De recepter på 909 specifikke CPR-numre, som hidtil har været gemt i PEM og været tilgængelige i FMK, vil blive replikeret, så de også efter denne ændring er tilgængelig via FMK. Øvrige recepter, som kun har eksisteret i en slags "FMK cache" forsvinder desværre, og må oprettes påny efter behov. Se detaljer om hvilke CPR-numre, der er hhv. i FMK + PEM og i "FMK cache" i denne udmelding:
http://www.fmk-teknik.dk/index.php?topic=414.0Der arbejdes på at tilvejebringe en simpel testklient på testmiljøerne, som kan bruges til bl.a. selv at ekspedere recepter sådan som apotekerne gør. Vi vender tilbage senere, når vi kender en dato for hvornår denne testklient kan gøres tilgængelig.
Efter næste efterfølgende FMK deployment vil det ligeledes være sådan, at hvis man udfører et "Reset" i FMK's Dump-Restore regi, så vil recepterne i modsætning til tidligere også blive fjernet. Selve "Dump" og "Restore" operationerne omfatter dog endnu ikke recepterne!
Trifork sørger for, at de recepter / udleveringer, der indgår i certificeringsregnearket etableres i Receptmodulet inden forbindelsen til PEM/Receptserveren på Test 2 miljøet bliver klippet.
Vi er opmærksomme på, at sletning af eksisterende recepter umiddelbart kan byde på udfordringer. Det er dog ikke et problem for de fleste klienter at oprette nye recepter.
Såfremt I har kommentarer til ovenstående er I velkomne til at kontakte os (fx Ellen på email els@trifork.com). Vi vil da forsøge at afhjælpe akutte udfordringer, således at jeres udviklings- og testplaner ikke generes af ovenstående.